operation avklarad

igår morse vaknade jag av "de ringde från sjukhuset, vill du operera dig idag?"

en halvtimme senare satt jag på mottagningen och väntade på att få bli undersökt. senare blev jag placerad i en säng med en halvdeciliter vatten och sju smaskiga tabletter till sällskap. sedan skulle de ge mig dropp, vilket vi alla vet betyder att jag skulle få en liten nål i armen. och för mig som är överkänslig mot allt sånt var det inget jag direkt jublade över. (sist jag skulle få dropp var de tvungen att ge mig lugnande för att ens få in nåljäveln)

jag lyckades iallafall slappna av och de stack in nålen, men mina blodkärl reagerade med att krampa ihop sig och det hela slutade med att jag låg och grät som ett litet barn. hahahahaha. vid halv ett rullades jag in i operationssalen och fick morfin, efter det minns jag inte mer förrän jag ett par timmar senare vaknade upp stenhög med ett nyopererat knä. operationen gick bra iallafall, korsbandet var i princip av så de tog två senor från baksidan av låret och gjorde ett nytt. menisken hade en 1,5cm lång spricka, men den skulle förhoppningsvis läka av sig själv så den gjorde dom ingenting åt. trots att jag efteråt mådde sämre än någonsin vägrade jag bli inlagd över natten så jag lyckades trycka i mig en halv macka och slå en drill i toaletten, vilket var kravet för att få åka hem. så vid halv åtta igårkväll rullade jag kräkandes ut från sjukhusets entré. slut!

 

förresten försvann mina skor i helgen, och i måndags hittar jag ett par nya i brevlådan... ödet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0