random thoughts

don't ever let anything or anyone break you down

vet inte om jag kommit på det själv eller hört det någonstans ifrån. men har alltid varit något jag brukar tänka på när saker och ting inte gått som jag önskat. ska man översätta det bokstavligen låter det ungefär såhär

låt aldrig något eller någon bryta ned dig

bryta? precis som man gör med pinnar? då jag är en stock, inte en pinne. ingen har lyckats bryta mig. tills idag, då det slog mig. stocken är inte hel längre, den är bruten små små bitar, uppradade efter varandra likt dominobrickor. en dag rasade en bricka. och alla vet ju att om en rasar, rasar alla. det svåra sitter inte i alla rasade brickor. de kan man ställa upp igen. vad som är svårt är att bli den där stocken igen, och inte bara ett sårbart dominotåg. alla brickor måste på rätt plats och bara det som bröt stocken kan återställa den.
det är inte något, det är inte någon.
det är jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0